Zalety działania centrali telefonicznej w każdej firmie

Cyber rewolucja trwa. Obecnie nawet niewielka firma ma opcję posiadania prywatnej centrali telefonicznej. Wszystko to zawdzięczamy telefonii voip, przez którą tradycyjne linie telefoniczne stają się wspomnieniem przeszłości.

Co znaczy VoIP?VoIP, czyli Voice over Internet Protocol, to technologia przesyłu głosu przez internetowe światłowody. Powstała ona na fali popularności Skype’a, programu do rozmów audio (audio pod zabudowe) i wideo przez sieć. telefony IP (inaczej telefony VoIP) to po prostu aparaty podobne do tradycyjnych aparatów telefonicznych, ale wpięte do internetu. Do funkcjonowania nie wymagają PC (oprócz konfiguracji), stąd są bardzo poręczne i proste w użyciu.

czytaj:

Nowoczesne centrale i ich funkcje

Centrala telefoniczna

Źródło: http://www.avaya.info.pl/

Aby zoptymalizować komunikację w firmie, powinno się wyposażyć w zintegrowaną centralę VoIP. Sieci tego typu okazują się dużo bardziej ekonomiczne i łatwiejsze w obsłudze niż tradycyjne centrale telefoniczne, a dodatkowo łączność wewnętrzna (po sieci Ethernet) jest darmowa. Taka centrala telefoniczna by działać wymaga odpowiednich serwerów i kabli, które będą spinać całość ruchu komunikacyjnego i łączyć z internetem.

Największe plusy centrali telefonicznychPowiedzmy, że przedsiębiorstwo ma rozbudowane oddziały i pracownicy często kontaktują się z klientami. Jest to powszechnie spotykane, bo nawet w erze poczty email wiele spraw najlepiej załatwić telefonicznie. Przy użyciu tradycyjnych rozwiązań przedsiębiorstwo musi wyłożyć osobno pieniądze na sieć komputerową oraz połączenia telefoniczne.

czytaj:

Sytuacja ma się inaczej przy wykorzystaniu technologii opartej na protokole VoIP. Tu do wykonania połączeń telefonicznych wykorzystywane jest firmowe połączenie z internetem oraz okablowanie sieciowe. Przez to w efekcie są dużo niższe koszty obsługi połączeń telefonicznych. Dla różnych firm te wartości będą inne, natomiast przy większych firmach te oszczędności mogą być całkiem spore.Dużo osób nie wie jaki telefon jest potrzebny przy tej technologii. Do rozmów używane są telefony IP. Są one tanie i powszechnie dostępne.

To nie koniec zalet Dodatkowym plusem technologii VoIP jest możliwość bezpłatnego telefonicznego łączenia się pomiędzy oddziałami konkretnej firmy. Dzieje się tak, gdyż rozmowy takie nie są połączeniami wychodzącymi, zatem mogą być zrealizowane wyłącznie przy użyciu firmowej infrastruktury sieciowej.

Dla każdego właściciela firmy sprawa powinna być jasna. Telefonia internetowa to znacząca oszczędność i niesamowite usprawnienie łączności. Centrala telefoniczna VoIP pracuje w zwiększającej się liczbie miejsc, począwszy już od najmniejszych biznesów, ponieważ jest niedroga i nietrudna w instalacji i użytkowaniu. Jeśli pragniemy płynąć z nurtem nowoczesności, nie ma na co czekać, tylko pozbyć się starych kabli i telefonów i przejść na internetową technologię jutra.

W najbliższych artykułach
W kolejnych artykułach zobaczymy jakie są inne zalety sprzętu VoIP i cyfrowych central telefonicznych. Mogą one mieć spory wpływ na polepszenie działania przedsiębiorstwa, dlatego dobrze jest się nimi dokładniej zainteresować.